Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2013 Q2

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont de verdere daling van de magazinemarkt nogmaals aan. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,87%), maandbladen (-1,90%) en tweemaandelijkse uitgaven (-1,38%) kennen een terugval. Alleen de tweewekelijkse uitgaven (+0,37%) gaan er lichtjes op vooruit.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het 3de kwartaal van vorig jaar tot het tweede kwartaal van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

•    De krantenbijlage TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit stevig (+26,47%).

•    TV Gids Primo stijgt met 9,50% tot 102.322 exemplaren.

•    Trends – Trends/Tendances neemt toe met 11,61% tot 44.351 exemplaren.

 

Verliezers:

•    P-Magazine: een daling van 23,05% van 45.296 naar 34.854 verkochte exemplaren.

•    Joepie: -19,09% tot 48.396 exemplaren.

•    Humo: -18.15% van 183.547 tot 150.232 exemplaren.

•    TV Familie + Blik: een terugval van 14,87% tot 90.635 verkochte exemplaren.

•    Flair (nl): -13,28% tot iets minder dan 95.000 verkochte exemplaren.

•    Dag Allemaal: een achteruitgang van 11,85% tot 349.165 exemplaren.

•    Story: -13,00% tot 136.613 exemplaren.

•    Sabato: het magazine bij De Tijd en L`Echo kent ook een achteruitgang. Sabato (nl) daalt met 5,96% tot 44.328 exemplaren, Sabato (fr) zelfs -9,16% tot 18.813.

•    Public: -20,64% tot iets minder dan 20.000 verkochte exemplaren.

•    Moustique: afname van -8,69% tot 70.416 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Winnaars:

•    BeTV Magazine: gaat tegen de trend in en stijgt met 12,43% tot 134.965 exemplaren.

•    Autowereld: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 13.666 naar 15.390 exemplaren. Een stijging van 12,62%.

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 27,11% tot 16.721 exemplaren.

•    Royals (nl) klimt tot 14.590 verkochte exemplaren (+17,31%).

•    Vitaya: gaat vooruit tot 51.892 exemplaren (+7,08%).

•    Bâtis – Je rénove + Beter bouwen en verbouwen: klimt vooruit tot 14.662 (+9,80%).

•    Top Santé: verhoogt zijn verspreidingcijfers tot 44.864 (+8,59%).

 

Verliezers:

•    Ambiance Culinaire / Culinaire Ambiance krijgt zware klappen -23,10% en daalt tot 20.788 exemplaren.

•    Gael Maison: -19,44% tot 12.296 exemplaren.

•    Feeling Wonen: -12,25% van 19.974 naar 17.527 verkochte exemplaren.

•    Gael: een achteruitgang van 14,46% en zit nog tot 27.771 verkochte exemplaren.

•    Femma krijgt ook met een daling te maken van 14,73% en komt uit op 66.556 verkochte exemplaren.

•    Ché: kent een terugval van 15,03% tot 18.932 verkochte exemplaren.

•    EOS: gaat achteruit met -11,23% en behoudt nog 29.365 verkochte exemplaren.

•    Libelle Lekker: zakt met -12,23% tot 42.694 exemplaren.

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 8.986 verkochte exemplaren (+135,98%).

•    Chocolaterie – Confiserie: gaat stevig vooruit (+11,04%) tot 5.564 exemplaren.

•    Omtrent: stijgt tot 53.274 exemplaren (+2,34%).

 

Verliezers:

•    Café Revue: -19,10% tot 13.650 verkochte exemplaren.

•    Nest: een afname van 6,54% tot 124.929 verkochte exemplaren.

•    Stijlvol Wonen: een afname van 21,26% tot een verspreiding van 7.526 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+32,79%), Bold Magazine (+8,16%) goed vooruit tot respectievelijk 11.291, 6.391 verkochte exemplaren. Télécran (-14,25%) en Femmes Magazine (-69,77%) krijgen dan weer zware klappen.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2012 T3 – 2013 T2 terug.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.