Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2013 Q1

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont de verdere daling van de magazinemarkt nogmaals aan. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,88%), tweewekelijkse uitgaven (-0,28%), maandbladen (-2,19%) en tweemaandelijkse uitgaven (-0,85%) kennen een terugval.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het 2de kwartaal van vorig jaar tot het eerste kwartaal van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

•    Enkele krantenbijlages doen het goed. Het magazine bij De Standaard gaat vooruit met 0,57% en TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit ook stevig (+46,62%).

•    TV Gids Primo stijgt ook met 6,68% tot 99.410 exemplaren.

•    Trends – Trends/Tendances neemt toe met 10,86% tot 44.110 exemplaren.

 

Verliezers:

•    P-Magazine: een daling van 21,97% van 47.337 naar 36.939 verkochte exemplaren.

•    Joepie: -16,94 tot 50.893 exemplaren.

•    Humo: -16,44% van 190.575 tot 159.246 exemplaren.

•    TV Familie + Blik: een terugval van 14,14% tot 93.754 verkochte exemplaren.

•    Flair (nl): -12,00% tot iets minder dan 100.000 verkochte exemplaren.

•    Dag Allemaal: een achteruitgang van 11,51% tot 359.563 exemplaren.

•    Story: -11,57% tot 142.227 exemplaren.

Al deze bovenstaande magazines kennen een zwaardere daling dan tijdens de vorige studie.

•    Sabato: het magazine bij De Tijd en L`Echo kent ook een achteruitgang. Sabato (nl) daalt met 8,59% tot 44.790 exemplaren, Sabato (fr) zelfs -14,98% tot 19.041.

•    Public: -22,17% tot iets meer dan 20.000 verkochte exemplaren.

•    Moustique: afname van -11,87% tot 71.306 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Winnaars:

•    BeTV Magazine: gaat tegen de trend in en stijgt met 13,15% tot 139.015 exemplaren.

•    Autowereld: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 13.658 naar 15.126 exemplaren. Een stijging van 21,01%.

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 26,95% tot 16.167 exemplaren.

•    Royals (nl) klimt tot 13.125 verkochte exemplaren (+5,50%).

 

Verliezers:

•    Ambiance Culinaire / Culinaire Ambiance krijgt zware klappen -27,01% en daalt tot 21.211 exemplaren.

•    Gael Maison: -21,43% tot 12.577 exemplaren.

•    Feeling Wonen: -18,32% van 21.171 naar 17.202 verkochte exemplaren.

•    Gael: een achteruitgang van 15,27% en zit nog tot 28.946 verkochte exemplaren.

•    Femma krijgt ook met een daling te maken van 13,71% en komt uit op 69.660 verkochte exemplaren.

•    Ché: kent een terugval van 12,58% tot 20.172 verkochte exemplaren.

•    Royals (fr): daalt met -12,00% tot 13.138 exemplaren.

•    EOS: gaat achteruit met -11,41% en behoudt nog 30.070 verkochte exemplaren.

•    Libelle Lekker: zakt met -11,01% tot 44.056 exemplaren.

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 7.968 verkochte exemplaren (+107,88%).

•    Chocolaterie – Confiserie: gaat stevig vooruit (+9,43%) tot 5.476 exemplaren.

•    Weliswaar: een toename van + 4,77% tot 48.644 exemplaren.

•    Omtrent: stijgt tot 53.330 exemplaren (+4,16%).

 

Verliezers:

•    Café Revue: -20,00% tot 14.687 verkochte exemplaren.

•    Nest: een afname van 6,98% tot 126.484 verkochte exemplaren.

•    Wonen Landelijke Stijl: een afname van 5,28% tot een verspreiding van 26.792 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+39,54%), Bold Magazine (+23,40%) en Télécran (+7,01%) goed vooruit tot respectievelijk 8.661, 6.396 en 35.210 verkochte exemplaren.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2012 T2 – 2013 T1 terug.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.