Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2012 Q4

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont nogmaals een daling aan van de magazinemarkt. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,82%), tweewekelijkse uitgaven (-0,21%), maandbladen (-3,10%) en tweemaandelijkse uitgaven (-2,02%) kennen een terugval.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het eerste kwartaal tot het vierde kwartaal van vorig jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

•    Enkele krantenbijlages doen het goed. Het magazine bij De Standaard gaat vooruit met 2,80% en TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit ook stevig (+50,61%).

•    TV Gids Primo stijgt ook met 4,44% tot 97.053 exemplaren.

 

Verliezers:

•    P-Magazine: een daling van 19,26% van 49.182 naar 39.709 verkochte exemplaren.

•    Moustique: -15,41 tot 72.395 exemplaren.

•    Humo: -15,16% van 197.692 tot 167.730 exemplaren.

•    Sabato: het magazine bij De Tijd en L`Echo kent ook een achteruitgang. Sabato (nl) daalt met 11,59% tot 45.049 exemplaren, Sabato (fr) zelfs -17,07% tot 19.301.

•    Joepie: een terugval van 12,33% tot 53.661 verkochte exemplaren.

•    Public: -23,27% tot iets meer dan 21.000 verkochte exemplaren.

•    Dag Allemaal: een achteruitgang van 10,68% tot 369.905 verkochte exemplaren.

•    Story: -10,42% tot 146.459 exemplaren.

•    TV Familie + Blik: -11,59% tot iets onder de 100.000 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Winnaars:

•    BeTV Magazine: gaat tegen de trend in en stijgt met 10,55% tot 139.587 exemplaren.

•    Autowereld: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 12.924 naar 15.639 exemplaren. Een stijging van 21,01%.

•    Het beste van Reader`s Digest klimt tot 33.481 verkochte exemplaren (+9,10%).

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 20,58% tot 15.203 exemplaren.

 

Verliezers:

•    Ambiance Culinaire / Culinaire Ambiance krijgt zware klappen -23,97% en daalt tot 22.432 exemplaren.

•    Gael: een achteruitgang van 13,03% en zit nog maar tot net boven de 30.000 verkochte exemplaren.

•    Ché: kent een terugval van 10,02% tot 21.204 verkochte exemplaren.

•    Feeling Wonen: -11,72% van 20.942 naar 18.487 verkochte exemplaren.

•    Grande: een daling van 22,13% tot 10.185 ex.

•    EOS: gaat achteruit met -12,27% en behoudt nog 30.606 verkochte exemplaren.

•    Gael Maison: -19,26% tot 13.399 exemplaren.

•    Déco Idées + Actief Wonen: -14.57% tot 26.789 exemplaren.

•    Libelle Lekker: kent een terugval van -10,82% tot 45.333 exemplaren.

•    Femma krijgt ook met een daling te maken van 11,84% en komt uit op 73.543 verkochte exemplaren.

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

•    Projecto: gaat stevig vooruit (+9,27%) tot 8.715 exemplaren.

•    Bouwen & Interieur / Bâti-Déco: stijgt met 11,48% en komt nu tot boven de 12.700 exemplaren.

•    Weliswaar: een toename van + 4,80% tot 48.222 exemplaren.

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 5.052 verkochte exemplaren (+28,42%).

•    Omtrent: stijgt tot 53.700 exemplaren (+5,47%).

 

Verliezers:

•    Café Revue: -22,00% tot 15.288 verkochte exemplaren.

•    Nest: een afname van 5,31% tot 128.072 verkochte exemplaren.

•    Elle à Table: een daling van 7,61%.

•    Wonen Landelijke Stijl: een afname van 2,49% tot een verspreiding van 27.859 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+52,53%), Bold Magazine (+24,83%), Luxembourg Féminin (+13,23%) en Télécran (+7,38%) goed vooruit tot respectievelijk 7.759, 6.455, 3.493 en 35.575 verkochte exemplaren.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2012 T1 – 2012 T4 terug.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.