Reclameregies beschikken gemiddeld over kleiner portfolio

FacebookTwitterLinkedIn

De gemiddelde portfoliogrootte van reclameregies binnen MediaSpecs is het afgelopen half jaar kleiner geworden. Dat concludeert MediaSpecs op basis van het databaseoverzicht van maart 2013 ten opzichte van dat van september 2012.

 

De regies hebben het voorbije half jaar meer titels beëindigd dan dat ze er lanceerden. Er werden 306 producten in de database op verdwenen gezet, wat betekent dat zij recent zijn gestopt of tijdelijk op ‘on hold` zijn geplaatst. Daartegenover staat dat er slechts 125 nieuwe producten werden gelanceerd. De slechte economische situatie zorgt ervoor dat sommige producten sneller worden afgestoten door de regies.

 

Verder is de database uitgebreid met 6,38% meer regies en met 4,68% meer actieve titels. Er zijn gedurende het laatste half jaar in de MediaSpecs database verschillende kleine regies toegevoegd met een klein aantal aangeboden titels. Deze trend heeft zich bij alle verschillende mediumtypes doorgezet, uitgezonderd bij dagbladen (daling in het aantal producten). Voor televisie is er een daling van het aantal regies, maar dat heeft meer te maken met de beslissing van SBS, en in navolging van VMMa, om geen tarieven publiek te maken.

 

Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie hier.