BEWEB en Social Lab vierden tien jaar LinkedIn met event “LinkedIn Turns 10”

FacebookTwitterLinkedIn

BEWEB en Social Lab organiseerden afgelopen donderdag een LinkedIn-event ter gelegenheid van de tiende verjaardag van het social medium. De dag bestond uit een aantal presentaties gegeven door sprekers van beide initiatiefnemers én van LinkedIn zelf. Een breed inleidend deel werd afgewisseld door marketinggerichte voordrachten na de pauze. Dit alles vond plaats in het Maison de l`Automobile in Brussel.

 

Fredrik Bernsel, de sales director van LinkedIn voor Europa en Latijns-Amerika, mocht de spits afbijten. Hij legde de nadruk op LinkedIn als professionele worktool die dagelijks gebruikt wordt. Dankzij de hoge vertegenwoordiging van hoogopgeleiden is het voor velen hét social medium voor business networking. Ondanks het feit dat Bernsel LinkedIn een “nichenetwerk” noemt, telt België toch 1.600.000 leden en hebben 18.000 bedrijven een pagina. 

 

Hier liggen nog veel mogelijkheden. Er zijn in België maar negen bedrijven met meer dan 10.000 volgers. Omdat LinkedIn zo nichegericht is en omdat het een heel grote reach geeft, kan een doordachte LinkedIn-strategie een grote meerwaarde bieden voor bedrijven. Vooral de sponsored updates, waardoor het mogelijk is om content te vergroten en te herhalen, bleken voor de aanwezige marketeers bijzonder interessant. Die functie wordt binnenkort door LinkedIn mogelijk gemaakt. 

 

Het marketingdeel van de dag focuste op de voordelen van LinkedIn: de goede kwaliteit van het publiek, de unieke targetmogelijkheden en het uitgekiende reclameaanbod. Zo kun je onder andere targeten per LinkedIn Group, wat je een groep LinkedIn-gebruikers oplevert die bijeengebracht zijn door gezamenlijke interesse, en actief op het medium aanwezig zijn. Ook voor bannering zijn er talloze opties om specifiek tewerk te gaan. De cost per click van LinkedIn is dan ook (terecht) duurder dan die van andere websites. 

 

De SlideShare van het event is hier te bekijken.